12.2.2018 09:27

SEB:stä MobilePayn ensimmäinen kumppanipankki Suomessa

SEB on aloittanut MobilePayn kanssa yhteistyön Suomessa. MobilePay on kaikille pankeille avoin mobiilimaksamissovellus, joka toimii pian itsenäisenä yhtiönä.

SEB alkaa tarjota MobilePay-maksuratkaisua yritysasiakkailleen myös  Suomessa. Kumppanuus takaa sujuvan mobiilimaksupalvelun SEB:n yritysasiakkaille ja mahdollistaa uusien mobiilipalveluiden kehittämisen yrityksille yhdessä MobilePayn kanssa.

”Mobiilimaksamisesta on tulossa laajasti käytetty maksutapa, joka täydentää perinteistä korttimaksamista. Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä MobilePayn kanssa, koska voimme tarjota yritysasiakkaillemme käyttäjäystävällisimmän, innovatiivisimman ja tehokkaimman mobiilimaksuratkaisun Suomessa”, sanoo SEB:n Mikko Sola, Transactions Services -yksikön johtaja Suomessa.

MobilePaysta itsenäinen tytäryhtiö

MobilePay on Danske Bankin omistama maksusovellus, mutta MobilePay-liiketoiminta on tarkoitus siirtää omaan tytäryritykseen myös Suomessa. Tanskassa MobilePay toimii jo omana yhtiönään. Näin MobilePay on neutraali ja läpinäkyvä kumppani kaikille pankeille myös Suomessa.

”Tanskassa noin 60 eri pankkia on mukana MobilePayssa. Ratkaisua käyttää 90 prosenttia tanskalaisista sekä jo 60 000 yritystä. Ratkaisulla tehdään Tanskassa yhteensä 230 miljoonaa rahansiirtoa tänä vuonna. Tavoittelemme tällaista asemaa myös Suomessa. Toivotamme SEB:n lämpimästi tervetulleeksi mukaan ensimmäisenä kumppanipankkina Suomessa. Kumppanuus tukee kunnianhimoista tavoitettamme olla jatkossakin suosituin suomalainen mobiilimaksamisratkaisu”, MobilePayn Noona Puusniekka sanoo.

Danske Bank kertoi lokakuussa 2016 avaavansa MobilePay-mobiilimaksusovelluksen kaikkien kiinnostuneiden pohjoismaisten pankkien käyttöön. Yhteistyömallin tavoitteena on kehittää MobilePaysta entistäkin parempi mobiilimaksualusta sekä yksityishenkilöille että yrityksille.

MobilePay on jatkossakin ilmainen henkilöasiakkaille, ja se on kaikkien pankkien asiakkaiden käytettävissä. Vuonna 2017 MobilePaylla siirrettiin yli 100 miljoonaa euroa Suomessa. Noin 12 prosenttia MobilePaylla tehtävistä maksutapahtumista on kuluttajien maksuja yrityksille.

MobilePay Suomessa
  • Sovellus on ladattu yli 700 000 kertaa. Latauksissa 95 prosentin kasvu vuoden 2017 aikana.
  • MobilePayllä maksujen hyväksyminen onnistuu omalta puhelimelta jo yli 10 000 verkkokaupassa ja yli 2000 kivijalkatoimipisteessä.
  • Pienille ja keskisuurille yrityksille tarkoitettu MobilePay MyShop-ratkaisu ei edellytä yritykseltä laite- tai järjestelmäinvestointeja.

 

Lisätietoa
SEB
Danske Bank ja Mobile Pay
Mikko Sola Noona Puusniekka
Head of Transaction Services Chief Consultant
puh. +358 40 566 5335 puh. +358 40 777 1500
mikko.sola@seb.fi noona.puusniekka@mobilepay.fi

 

Lehdistötiedote