Nordea placerade sig som tvåa i undersökningen och J.P.Morgan var trea.
- Vi har satsat mycket på våra kundrelationer och det är fint att se att kunderna noterar våra ansträngningar. Vi vill verkligen tacka våra kunder för den positiva responsen och för förtroendet ni har visat oss, säger Jussi Lepistö, chef för SEB:s institutionella bankverksamhet i Finland. – Den viktigaste garanten för vårt kundarbete är att vi tillsammans som organisation och oberoende av produktområde kan leverera tjänster av högsta klass till våra kunder. Jag är övertygad om att vårt interna samarbete är en avgörande faktor för kundnöjdheten och en garant för fortsatt långsiktiga och strategiska kundrelationer.
Undersökningen Prospera Institutional Banking utfördes i Finland i november-december i form av en digital enkät och telefonintervjuer. I årets undersökning deltog representanter för 24 olika institutioner. Respondenterna fungerade inom sin organisation som verkställande direktör, ekonomi- eller placeringsdirektör. Föremål för undersökningen var banker med verksamhet i Finland.