Open Opportunity -kampanja pureutuu siihen, että jokaisella tulisi olla mahdollisuus säästää, sijoittaa, perustaa yritys ja kehittyä urallaan. Yhteistyö Mimmien kanssa tukee vahvasti tätä teemaa.
Hyviä tuloksia viime vuodelta
SEB aloitti vaikuttajayhteistyön Mimmit sijoittaa -median kanssa keväällä 2021. Yhteistyön tavoitteena oli kirkastaa mielikuvaa finanssialan työmahdollisuuksista, vaikuttaa laajasti yhteiskunnalliseen keskusteluun ja rohkaista naisia ja etenkin nuoria naisia hakeutumaan finanssialalle. Yhteistyöllä pyrittiin vaikuttamaan positiivisesti siihen, miten nuoret naiset kokevat ja näkevät pankin mahdollisena työnantajana ja alan uramahdollisuudet. Tavoitteena oli myös tuoda esille sen tärkeys, että myös naiset omistavat, sijoittavat ja kasvattavat omaa varallisuuttaan.
Yhteistyön vaikutukset näkyivät jo vuoden 2021 aikana rekrytoinneissa. Naisten osuus vuoden aikana rekrytoiduista uusista työntekijöistä kasvoi edellisestä vuodesta, ja naisten osuus harjoitteluohjelmien hakijoista nousi.
- Meille tärkeä osa vastuullista pankkitoimintaa on olla yhteiskunnallisesti vaikuttamassa tärkeisiin teemoihin eri keinoin. Uskomme monimuotoisen työyhteisön vahvuuteen ja haluamme muassa kirkastaa mielikuvaa finanssialan työmahdollisuuksista. Mahtavaa, että voimme jatkaa tätä yhteistyössä Mimmien kanssa, toteaa SEB:n HR Specialist Reetta Julkunen.
Seuraa Instagramissa @mimmitsijoittaa ja @sebcareer
Mimmit sijoittaa on Pia-Maria Nickströmin ja Hanna Tikanderin vuonna 2018 perustama monikanavainen media, jossa puhutaan rennoissa merkeissä rahasta, sijoittamisesta ja säästämisestä. Mimmit sijoittaa tuottaa sisältöä sosiaalisen median kanaviin, joissa heitä seuraa pääsääntöisesti 24-34-vuotiaat naiset. Mimmit sijoittaa palkittiin Vuoden Sijoitusteko -palkinnolla Sijoittaja 2019 -tapahtumassa.