Mene hakuun Mene sisältöön

Käytössäsi on vanhentunut selain. Tietoturvallisuuden ja sivujen yleisen toimivuuden vuoksi suosittelemme, että päivität selaimesi uusimpaan versioon

SEB Varainhoito Suomen paras instituutiovarainhoitaja

SEB on valittu toista kertaa peräkkäin Suomen parhaaksi instituutiovarainhoitajaksi Scandinavian Financial Researchin (SFR) vuosittaisessa tutkimuksessa. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla henkilökohtaisesti 90 merkittävää instituutiosijoittajaa syksyn aikana

SEB on valittu toista kertaa peräkkäin Suomen parhaaksi instituutiovarainhoitajaksi Scandinavian Financial Researchin (SFR) vuosittaisessa tutkimuksessa. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla henkilökohtaisesti 90 merkittävää instituutiosijoittajaa syksyn aikana.

"SEB on toiminut Suomessa varainhoidossa jo pitkään ja tämä palkinto on hieno kunnianosoitus työstä, jota olemme tehneet asiakkaidemme kanssa. Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme positiivisesta palautteesta", sanoo SEB:n instituutiovarainhoidon johtaja Tommi Rajala."

Parhaan varainhoitajan Platinum Award -palkinto myönnetään varainhoitajalle, jolla on korkein pistekeskiarvo kaikki tutkitut osa-alueet huomioiden. Tällä kertaa SEB jakoi palkinnon tasapisteissä kahden muun varainhoitajan kanssa. Tutkimuksessa arvioitiin varainhoitajia useilla kriteereillä, kuten tuottokehitys, kyky ottaa markkinanäkemystä, organisaation vakaus, raportointi, strateginen allokaatio ja kansainvälinen osaaminen. SEB sai korkeimman arvosanan useilla osa-alueilla, kuten strateginen allokaatiopäätöksenteko ja kansainvälinen osaaminen.

"Kokemuksemme perusteella huolellisesti suunniteltu strateginen allokaatio on tärkein edellytys onnistuneelle yhteistyölle. Sijoittajalle sopivan riskitason määrittely ratkaisee pitkän aikavälin tuottokehityksen."

"Saimme hyvää palautetta myös kansainvälisesti osaamisestamme. Hyödynnämme SEB:n omien vahvojen resurssien lisäksi salkunhoidossamme huolellisesti valittuja ulkopuolisia erikoisosaajia, missä korostuu vahvan rahastotutkimuksemme rooli", Rajala jatkaa.

Asiakkaat antoivat SEB:lle korkeimman arvosanan myös asiakaspalvelun laadusta. Palvelun laatua mitattiin esimerkiksi seuraavilla kriteereillä: kyky ymmärtää sijoittajan tarpeita, lisäarvoa tuottava neuvonanto, palveluhalukkuus sekä tapaamisten laatu.

"Olemme iloisia hyvästä palautteesta, mutta tutkimuksen tärkein anti meille on tunnistaa osa-alueet, joissa meidän tulee jatkossa kehittää toimintaamme", päättää Rajala.

Kuvassa vasemmalta Antti Pesonen, Pekka Mikkonen, Jenny Lindfors, Jorma Saine, Sirja Pekkala, Tommi Rajala ja Veli-Matti Ahonen