Eri työtehtävät

SEB:n toiminta Suomessa on keskittynyt yritys- ja investointipankkitoimintaan sekä omaisuudenhoitoon ja korttiliiketoimintaan. Lisäksi meillä työskentelee noin 70 henkilöä tukipalveluissa, jotka mahdollistavat kaikkien liiketoiminta-alueittemme pyrkimyksen tarjota maailmanluokan palvelua asiakkaillemme.

Suuryritykset & finanssi-instituutiot

Suurten yritysten ja instituutioiden yksikkömmme tarjoaa palveluja suomalaisille suuryrityksille, Suomessa toimiville kansainvälisille yhtiöille sekä finanssialan toimijoille kuten muut pankit, vakuutusyhtiöt ja eläkeyhtiöt. Palvelutarjontaan kuuluvat mm. likviditeetin hallinta, sijoitustoiminta, rahoitus ja Corporate Finance -palvelut.
Yritysasiakkaitamme palvelee mm. asiakkuuksista vastuussa olevat Client Executivet, asiakaskontakteja hoitavat Account Managerit, pankin päätöksentekoa ja asiakkaille palveluja tuottavat analyytikot, eri tuotteiden myyjät ja tuotteidemme kehityksestä ja ylläpidosta vastaavat Product Specialistit.

Yritykset & yksityisasiakkaat

SEB Varainhoito Suomi on johtava omaisuudenhoitaja, jolla on kattavat resurssit instituutioiden, yritysten ja yksityishenkilöiden varainhoitoon. Osaava, hyvin kokenut henkilöstömme tarjoaa asiakkaillemme korkealaatuista henkilökohtaista palvelua ja räätälöityjä ratkaisuja. Käytännössä varainhoidossa työskentelee mm. yksityispankin asiakkaista huolta pitäviä Private Bankereita, asiakkaita avustavia Client Assistantteja, asiakkuuksista vastaavia Client Executiveja, investointipäätöksiä tukevia analyytikoita ja investointipäätöksiä tekeviä Portfolio Managereita.

Life & Investment Management

SEB Life harjoittaa rajat ylittävää vakuutuspohjaisten sijoitustuotteiden myyntiä EU:n kolmannen henkivakuutusdirektiivin mukaisesti. Investment Management -yksikön vastuulla ovat mm. rahastojen hoito, omaisuusluokkien ja sijoitusinstrumenttien analyysi, sekä arvopaperivälitys. 

SEB Kort

SEB Kort hallinnoi n. 100 000 suomalaisen maksuaika- ja luottokortteja, mm. Eurocard, Diners Club ja MasterCard sekä useita muita profiloituja maksu- ja luottokortteja. SEB Kortin päätavoite on myydä ja kehittää turvallisia ja virheettömiä maksamis- ja korttiratkaisuja sekä yksityishenkilöille että yrityksille. SEB Kortissa on työtehtäviä mm. asiakaspalvelussa, myynnissä, luotonhallinnassa ja markkinoinnissa.

Business Support

Business Support -toimintoihin kuuluvat laki-,  IT-, taloushallinto-, markkinointi ja viestintä-, back office- ja henkilöstöosastot tukevat kaikkia pankin liiketoiminta-alueita. Tukipalveluilla on tärkeä rooli rakentaessamme pankin ja asiakkaidemme menestystarinaa.